Cyklovýlet na Čertoryje

Po noční dohodě stanovujeme sraz na 10:00. Nějak se mi podařilo vše ráno zvládnout a tak se nemůžu dočkat výletu, že vyrážím s malinkým předstihem. Cca 8 min. Na křižovatce prozváním Křivina a ten udiven vyhlíží z okna a haleká: „Co tu děláš tak brzo, s tím jsem nepočítal!“. Mé čakání dalo nakonec skoro půl hodinku.
Vyrážíme na mnou vybranou trasu na Čertoryje. Kunovice, Ostrožská Nová Ves, Uherský Ostroh. Před Ostrohem jsem na odpočivadle zapoměl baťoh s foťákem, vzpoměl jsem si záhy a fofrem se vracím pro něj. Postupně trasu měníme dle aktuálních potřeba a vhodného využití cyklostezek. Jedeme tedy do Veselí nad Moravou, Kozojídek, Hroznové Lhoty, Tasova. Vyhýbáme se Velkéj nad Veličkou, což je dobré. Křivín zjiťuje, že stav jeho oneumatiky není optimální a postupně jí dochází dech. Je stále měkší, bude nutné vyhledat nějaký kompresor, nebo alespoň půjčit hustilku. Druhý pokus na horním statku v Hrubé Vrbce byl úspěšný. Mechanik se svého úkolu zhosticestal se ctí. Ochotně pomohl cyklistům v nouzi. Jedeme dál, to co nás čeká je vražda. Přejezd na Malou Vrbku byl v pohodě, dokonce snad z kopce, to jsme nečekali. Odtamtud nás čekal kopec a né ledajaký. Já jsem to v kuse nedal. 1 pauza na fotografování, 2 pauza přednost protijedoucímu traktoru vlekoucímu žlutou škodověnku 120 se zlomenou levou zadní poloosou (kluci asi řádili), 3 pauza regulérně z nedostatku morálky – přece se nezruším v 1 cesty! Za okamžik nás čekal rozcestník u Výzkumu.
Křivin by i chtěl na plánované Čertoryje, ale já jsem to zamítnul, bo jeho kolo potřebovalo další vzduch do duše. Této nejkrásnější části dnešní cyklotrasy se musíme vyhnout. Není čas nazbyt. Nejkratší cestou do Radějova. Tu nejkratší cestu jsme minuli a zajeli jsme kousek k rybníku nad Lučinou. Křivin si věděl rady a se slovy: „Do kopce se nevracím“ si to namířil k rybníku. Jedeme pravou stranou k hrázy. Podél potoka míjíme množství starých i nových chatek významné chatové oblasti. Přehradu míjíme s údivem, protože je vypuštěná a pár chlapů ji čistí. Upalujem do Radějova. Nacházíme dílnu, kde nám ochotně věnují trochu stlačeného vzduchu. Projíždíme Radějovem se zastávkou u zavřeného obchodu a držíme se cyklostezky 46. Nádherná cesta vede nádhernými vynohrady. Okouzlující průjezd podzimním vinohradem. Do Strážnice je to pořád z kopoce. Křivin v krámku nakupuje pumpičku, kterou nakonec nepoužil a možství cyklomap na další výlety. Ze Strážnice se buduje asfaltový úsek do vnorov. Dosavadní panelový tankodrom bude co nevidět minulostí. Na nově budované stezce potkávám Rycharda Benedíka, ztrácím s ním pár okamžiků. Na jeho 15tiletý dluh řeč nepřišla. Až příště.Ve Vnorovech před školou má památník Maruška Kudeříková. Křivin si pamatuje ještě starou cestu přes Veselí … malý fotbalista poznával okres. Ve Veselí se napojujeme na cestu, kterou jsme přijel a vracíme se domů. Máme toho oba plné zuby. Tachometr ukázal co ukázal a já se těším na další výlet. Křivin si jede k panu Beránkovi vyřídit defekt. Vada materiálu.

Canon EOS 500D

V májové AKCI nyní máte fotoknihy s 25% a větší vyvolané fotky, vč. všech plakátů s 27% slevou. Neváhejte slevy využít. A nově nemusíte zadávat žádný kód. Slevu na produkty v akci získáte automaticky. Akce platí do 5. 5. 2024
Získat slevu

Vytvořte si fotodárky

Z alb a fotek na Rajčeti nebo i z disku počítače si můžete snadno a rychle vytvořit různé fotodárky pro sebe nebo své přátele.